خانه / سواد رسانه ای / خبر واقعی ۶ برابر دیرتر از خبر جعلی به مخاطب می رسد

خبر واقعی ۶ برابر دیرتر از خبر جعلی به مخاطب می رسد

⭕️خبر واقعی ۶ برابر دیرتر از خبر جعلی به مخاطب می رسد

🔺نتیجه پژوهش ۱۱ ساله موسسه تکنولوژی ماساچوست بر روی ۱۲۶ هزار فیک‌نیوز منتشر شده در توییتر نشان داده:

🔺اشتیاق مردم برای باز نشر فیک‌نیوز ۷۰ درصد بیشتر از اخبار واقعی است!

🔺هر خبر واقعی در حدود ۶ برابر دیرتر از هر فیک‌نیوز به دست ۱۵۰۰ نفر می‌رسد!

🔺به طور نسبی اخبار واقعی به ندرت توسط ۱۰۰۰ نفر به اشتراک گذاشته می‌شود، اما اشتراک گذاری محبوب‌ترین فیک‌نیوز بیش از ۱۰۰ هزار بار است!

🔺در مورد پخش فیک‌نیوز، آن چیزی که کمترین ارزش را در بین مردم دارد این است آیا خبری را که به اشتراک می‌گذارند حقیقت دارد و مستند است!

🔺آنچه برای مردم اهمیت دارد رد و بدل کردن اطلاعات جذابی است که دیده یا شنیده‌اند و حساسیتی در مورد حقیقت خبرها ندارند!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *