سرخط خبرها
خانه / تیتر یک / اینفوگرافیک| نقش رسانه‌ها در تربیت اخلاقی

اینفوگرافیک| نقش رسانه‌ها در تربیت اخلاقی

به گزارش دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران؛ گستردگی و تأثیر عناصر رسانه‌ای نظیر کتب، مجلّات، مجموعه مطبوعاتی، صدا و سیما، ویدئو، ماهواره و اینترنت؛ امروزه بر کسی پوشیده نیست. از جمله مقاصد رسانه‌ها؛ اطلاع‌رسانی، تعلیم و تربیت، اندیشه‌پروری(فرهنگ سازی)، هدایت و راهنمایی، افزایش آگاهی ها و … می باشد. که البته باید در تمام این اهداف و مقاصد، اهداف تربیتی نهفته باشد. پس رسانه‌ها می توانند در تربیت جوانان نقش منفی، یا نقش مثبت ایفاء نمایند. امام خمینی ـ رحمه الله علیه ـ نیز در سخنان خویش به اهمیت رسانه‌ها اشاره می فرمایند و رسانه‌ها را عامل تربیت جوانان برمی‌شمارند.

مقام معظم رهبری نیز نقش رسانه را در این خصوص مهم و خاطر نشان کردند: «ماموریت محوری رسانه ی ملی عبارت است از مدیریت و هدایت فکر، فرهنگ، روحیه، اخلاق رفتاری جامعه، جهت‌دهی به فکر و فرهنگ عمومی، آسیب‌زدایی از فکر و فرهنگ و اخلاق جامعه، تشویق به پیشرفت- یعنی روحیه دادن- و زدودن احساس عقب‌ماندگی.»(۱)

رسانه‌ها در ابعاد مختلف می توانند جوانان ما را به نوعی تربیت نمایند؛ پایگاه اطلاع رسانی NNAM.IR «نقش رسانه‌ها در تربیت اخلاقی» را در قالب اینفوگرافیک منتشر می کند.

(۱)دیدار مسئولان سازمان صدا و سیما با رهبر انقلاب؛ ۱۳۸۳/۰۹/۱۱

rasaneh va tarbiat, nahad rahbari mazandaran

انتهای پیام/.ش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *