سرخط خبرها
خانه / اخبار واحد ها / نشست هم اندیشی “استادان و جایگاه آن در ارتقای دانشگاه طراز انقلاب اسلامی” در پردیس مازندران

نشست هم اندیشی “استادان و جایگاه آن در ارتقای دانشگاه طراز انقلاب اسلامی” در پردیس مازندران

به گزارش دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران؛ چهل و دومین نشست هم اندیشی “استادان و جایگاه آن در ارتقای دانشگاه طراز انقلاب اسلامی” در دانشگاه sdمازندران(پردیس مازندران) برگزار گردید.

به نقل از روابط عمومی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه استان مازندران؛ دکتر سیدخلاق میرنیا رییس دانشگاه مازندران در ابتدای سخنانش در جمع اعضای هیات علمی شرکت کننده در چهل و دومین نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه مازندران با طرح این سئوال کـه “چـرا بـرای خـودمان معیار و مقیاس تعیین نمی‌کنیم که مردم ما را براساس آن معیار مورد سنجش قرار دهند؟” گفت: هیچ دلیلی ندارد که ما کار امروزمان را به فردا موکول کنیم و می بایست به گونه ای رفتار کنیم که مردم ما را به عنوان یک شاخص مورد ارزیابی قرار دهند.

رییس دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شکایات ارسالی از سوی برخی اعضای هیات علمی دانشگاه به وزارت علوم در سنوات گذشته، ادامه داد: اگر عده‌ای از مدیریت دانشگاه شاکی یا گله‌ مندند، می‌شود این گونه ارزیابی کرد که عدالت و انصاف در مورد آنها رعایت نشده است.
دکتر میرنیا با اشاره به این مطلب که اول باید منصف باشیم و سپس به داوری بپردازیم، ادامه داد: ما می بایست تلاش کنیم که در خصوص هر موضوعی با انصاف رفتار کنیم.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مازندران، با اشاره به ماهیت برگزاری هم اندیشی های دانشگاهی گفت: ما اعضای یک خانواده ایم و می بایست در کنار هم، دغدغه های مشترک را بیان کرده و برای حل مسایل و مشکلات موجود گام برداریم.

qw

حجت الاسلام رحیمیان در بخش دیگری از سخنانش با اذعان به تعهد افراد در انجام صحیح امور محوله خاطرنشان کرد: می بایست استعداد، فکر، ظرفیت و عمر خود را براساس تعهدی که سپردیم، به خدمت نمودن در چارچوب اهداف تعریف شده سازمان قرار بدهیم و چنانچه این گونه عمل نکنیم، در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران در پایان سخنانش افزود: این نشست ها و ظرفیت هم اندیشی علاوه بر طرح دغدغه ها، موجبات هم فکری و مشورت را در بین اساتید و صاحب نظران فراهم نموده و با عنایت به مشغله‌کاری مسئولان در انجام امور محوله و درگیر بودن با مسایل اجرایی سازمان، به نوعی این هم اندیشی ها کمک بزرگی به مسئولان خواهد بود.

رییس دانشگاه مازندران سپس با تاکید بر جایگاه والای استادی و معلمی، افزود: نقش معلم نقش پدرانه است. معلم نقش پیامبرگونه دارد و هدایتگر است و دانشجو در کلاس درس، نفس و رفتار استاد را درک کرده و او را مورد ارزیابی قرار می دهد و قضاوت استاد را تجربه می کند نفس به نفس استاد به حرکت در می آید.
دکتر میرنیا در پایان سخنانش با تاکید بر نقش تحقیق و پژوهش در جامعه و وظیفه خطیری که اعضای هیات علمی دانشگاه در این خصوص برعهده دارند، خاطرنشان کرد: استاد باید کم درس بدهد تا بیشتر به تحقیق بپردازد. وظیفه اصلی ما تحقیق است و نه فقط معلمی، بخش اعظم معلمی اخلاق است.

در ادامه این نشست  دکتر مرتضی علویان دبیر شورای هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه مازندرانهای فعالیت اعضای هیات علمی دانشگاه در بخش های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دارای سه بعد می باشد که دانش افزایی یکی از حوزه های مهم آن به شمار می آید که شامل مجموعه فعالیت های منظم برگزاری دوره های مختلف علمی و تخصصی با بهره گیری از اساتید مجرب در خصوص مباحث مهم فرهنگی می باشد.

er

دکتر علویان در بخش دیگری از سخنانش ضمن اینکه مجموعه هم اندیشی اساتید را پلی ارتباطی دانست که وظیفه خطیر و مهم ارتقای دانشگاه را برعهده دارد، ادامه داد: هدایت، ارایه طرح، برنامه ریزی و عملیاتی کردن فعالیت های این مجموعه برعهده هم اندیشی اساتید است.

دبیر شورای هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه های استان مازندران سپس به فضای موجود دانشگاه اشاره کرد و افزود: این فضا، فرصت خوبی است جهت هم فکری و تعامل بیشتر همکاران هیات علمی برای ارتقای وضعیت موجود و حرکت به سمت دانشگاه تمدن ساز.

دکتر علویان در پایان سخنانش با توجه به  ظرفیت حضور ۳۵۰ عضو هیات علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: نگاه ما می بایست ارتقای دانشگاه مازندران باشد اگر هر کدام از ما وظایف خود را به درستی انجام دهیم، فراهم نمودن بستر لازم جهت فعالیت و هم افزایی و رسیدن به هدف اصلی‌مان که همان دست‌یابی به دانشگاه تمدن‌ساز است به راحتی میسر و هدایت خواهد شد.

B_DSC_0038_f36fa214-b71f-4aca-9841-94f76558f241
دکتر علی اکبر باقری خلیلی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران نیز در این نشست هم اندیشی، سیستم و نظام آموزشی دانشگاه را شریان حیات علمی دانشگاه دانست و افزود: فراموش نکنیم که هیچ پژوهش ارزشمندی تولید نخواهد شد مگر از مسیر آموزش صحیح و درست. بنابراین آموزش در یک مظلومیت خاصی قرار گرفته است و تب و تاب نوشتن مقاله و نظایر آن نسبت به جنبه های آموزشی اولویت پیدا کرد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنانش خطاب به اعضای هیات علمی شرکت کننده در چهل و دومین نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه گفت: بیایید به همدیگر کمک کنیم تا بتوانیم آموزش را احیا کرده و در آینده شاهد پژوهش های قوی و باکیفیت باشیم.
دکتر باقری خلیلی در پایان سخنانش به شیوه نامه دکتری و کارشناسی ارشد اشاره و خاطرنشان کرد: شیوه نامه دکتری مورد بازنگری قرار گرفته و در جلسه آتی شورای دانشگاه در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد و شیوه نامه کارشناسی ارشد نیز طراحی شده است که به زودی ابلاغ خواهد گردید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *